Dag 10, 8 oktober - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Henk Voorden - WaarBenJij.nu Dag 10, 8 oktober - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Henk Voorden - WaarBenJij.nu

Dag 10, 8 oktober

Blijf op de hoogte en volg Henk

11 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

Ontbijten om 7:15 en acht uur vertrek voor een stadstoer door Durban. We maken zo links en rechts een paar stops om wat te bekijken. Terwijl ik dit zit te tikken zijn we gestopt bij een Indische markt. Hier heb ik even voor gepast dus zit nu als enige in de bus, ik heb het niet zo op markten dus ga ik even een boekje lezen. Als de groep terug is vertrekken we richting Drakensbergen.
Onderweg zijn we gestopt bij het Phezulu Cultural Village hier worden we getrakteerd op de traditionele dans van de Zulu en kunnen we een kijkje nemen in de traditionele huisjes "Beehive" genoemd dit zijn bijenkorfachtige huisjes. Was zeer de moeite waard een hele leuke show met dans en trommels. Een druk bezochte toeristische attractie. Nu onderweg naar de lunch.
Die was lekker, een simpele cheeseburger maar goed van smaak. Alleen kunnen ze niet allemaal een grote groep aan, we hadden al gegeten toen de drankjes kwamen en toen nog afrekenen, man man wat gaat dat langzaam, maar ja we hebben we vakantie he, zennnnnnnnnnn.
Nog even wat winkeltjes kijken en hup de bus in om een waterval te bezichtigen, rijden maar, een hoop draaien en straatje in rotondetje nemen en ja hoor uitstappen voor de waterval. We stonden dus aan het einde van straat waar we ingestapt waren, als we hadden gaan lopen naar die waterval hadden we er eerder geweest, maar ja we hebben vakantie he, zennnnnnnnn.
Mooie foto's genomen en verder onderweg naar ons overnachtingsadres, best wel weer een eind rijden maar door een prachtig gebied de Drankensbergen en hoe hoger we kwamen hoe mistiger het werd. Rond half zes aangekomen bij Gooderson Leisure Lodge, ziet er mooi uit en hier blijven we twee nachten. En weer lekker gegeten, vleesgerechten kunnen ze hier wel klaar maken hoor echt wat voor Henkie. Borreltje en naar bed morgen hopelijk weer een mooie dag, truste.