Dag 11, 9 oktober - Reisverslag uit Kokstad, Zuid-Afrika van Henk Voorden - WaarBenJij.nu Dag 11, 9 oktober - Reisverslag uit Kokstad, Zuid-Afrika van Henk Voorden - WaarBenJij.nu

Dag 11, 9 oktober

Blijf op de hoogte en volg Henk

11 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kokstad

Hiep hiep hoera want Henkie is jarig.
Moet je je voorstellen ben je jarig wordt je in Zuid Afrika wakker midden in de natuur hoe mooi wil je het hebben. Gonnie heeft natuurlijk aan iedereen verteld dat ik vandaag jarig ben, en ja hoor iedereen kwam me natuurlijk bij het ontbijt feliciteren, wel leuk hoor maar sta niet zo graag in de belangstelling en tuurlijk werd er in de bus ook nog eens gezongen nadat ik naar voren was geroepen door de reisleidster. Ach het hoort erbij moet je maar denken en nog een fles drank gekregen.
Daarna zijn we richting Uberbergen gereden om vandaar uit de Sani Pass Tour te maken, deze Tour kan alleen maar met een 4 WD drive gereden worden aangezien je eigenlijk via een bijna onbegaanbaar pad de berg op rijdt. We gaan dan naar het hoogste punt van Afrika om daar in een restaurant van een lunch te genieten. We gaan tot een hoogte van 2874 meter!!
Onderaan de berg is het nog een beetje mistig maar hoe hoger we komen verdwijnt de mist. Ik ga een beetje in herhaling vallen maar, wat een onvergetelijke tocht prachtig slingerend naar boven door de bergen heen. Als we bijna boven zijn verlaten we Zuid Afrika om door een stuk niemandsland na een aantal kilometer het koninkrijk Lesotho binnen te rijden. Uiteraard weer met alle paspoort formaliteiten. Aan de kant van Zuid Afrika lijkt het nog wat, met een kantoor en toiletruimte maar aan de kant van Lesotho is het een keet met een hek. Om 18:00 uur gaat het hek dicht en kan je daar de grens niet meer passeren. Hij lijkt mij ook niet echt lekker om dit pad in het pikkedonker te rijden. Dan wordt het pas echt echt gevaarlijk.
Afijn we zijn dus in Lesotho beland boven op de berg, helemaal kaal en waaien, je werd daar gezandstraald. Daar staan dus 4 of 5 hutten waar dus gewoon mensen wonen, onbegrijpelijk.
We hebben nog wat uitleg over de cultuur gehad en mochten ook nog wat brood proeven wat ze daar op een speciale manier bakken, ik moet zeggen smaakte niet slecht.
Gonnie hield het niet vol in de kleine hut waar dus een pan op kolen stond te bakken, stak de......ja dat.
Dat gezien hebbende zijn we weer richting de auto gewaaid om naar het restaurant te rijden om te lunchen, lasagne lekker hoor.
Buikje weer rond gegeten en daarna de rit weer terug naar beneden, weer adembenemend. Wat een prachtig land is dit toch. We hebben in al die dagen die we nu hier zijn nog geen stukje land gezien wat niet mooi was.
Half vijf weer terug op het resort, iedereen naar de bar want ik moet natuurlijk even trakteren. We waren met 23 man, de rest was niet lekker en is dus gelijk naar de kamer gegaan. Dus voor 23 man wat te drinken, bier, wijn enz moet je 415 rand afrekenen dat is omgerekend €29. Lache toch.
Lekker even opgefrist en naar het buffet, was weer net zo lekker eten als gisteren. Tijdens het eten kregen we een optreden van een Gospel koor, wat kunnen die mensen mooi zingen. Ik dus foto's maken en filmen, tijdens het filmen liepen ze weer richting de uitgang maar plots draaiden ze mijn kant op, ik dacht leuk lopen ze om alle tafeltjes heen om afscheid te nemen, niet. Toen ze in mijn buurt kwamen splitsten ze zich om mij te omsingelen, ik dacht shit te laat dus ging maar zitten. Een van hen vroeg om mijn naam en je voelt hem al aan komen, toen zong het Gospel koor happy birtday voor mij. Wat een afsluiting van mijn verjaardag, dit alles was geregeld door onze reisleidster Susanne. Kan je het voorstellen wij aan het tafeltje het koor eromheen en iedereen foto's maken, kreeg het wel een beetje warm van maar vond het wel heel erg leuk.

  • 11 Oktober 2014 - 11:25

    John:

    Leuke reisverslagen Henk, nog gefeliciteerd met je verjaardag, en ik zie dat je niet bent vergeten top om dat zo is op die manier mee te maken, genieten jullie er nog maar even van,
    Veel plezier x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 18 Mei 2013
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 5353

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 20 Oktober 2014

Grand Tour Zuid-Afrika

08 Mei 2013 - 17 Mei 2013

Zon vakantie Turkije

02 November 2012 - 25 November 2012

Rondreis Thailand

Landen bezocht: